• Oleme staažikaim
    väravate ja piirete valmistaja ning paigaldaja Eestis
    Alderman on valmistanud kokku enam kui 1000 ainulaadset tiib-, jalg- ja liugväravat
    nii eramutele, korterelamutele kui tööstusobjektidele
    Esimene
  • Esmakordselt Eestis -
    pakume 10 aastast garantiid liugväravautomaatikale
    Teine
  • 24/7 klienditugi
    Meie klienditugi aitab teid 7 päeva nädalas
    Kolmas

Lisaks ajami tüübile soovitame uurida alltoodud nüansse

  • Lubatud kasutusintensiivsus. Odavamatel tõkkepuudel jääb see tavaliselt 500-600 tsükli piirimaile 24h jooksul, kallimatel on töötsüklite arv piiramata. Ajami tervise (ja kasutaja rahakoti) huvides on, et tõkkepuu ei töötaks lubatud koormuse piirimail, vaid jääks vähemalt 15-20% varu.
  • Purunevad lülid. Igal hästi läbimõeldud tõkkepuul on oma nõrk lüli, mis puruneb poomile otsasõidul ja väldib sellega suuremaid kahjusid nii sõidukile kui ka tõkkepuu ajamile. Sellise lüli vahetus on lihtne ja küllaltki odav. Näiteks BFT tõkkepuul puruneb otsasõidul poomi kinni hoidev rotatsioonplaat, mille vahetus on 15 minuti töö.
  • Vandaalikindlus. Tavaliselt on ka siin igal tõkkepuul oma nõrk lüli (spetsiaalne hammasratas, tihvt vms., BFT-l näit. plasthammasratas), mis toore jõu rakendamisel puruneb. Kui tõkkepuu müüja sellist lüli nimetada ei oska, võib vandaalitsemine ettearvamatuid kulutusi tekitada.
  • Turvalisus. Kuna tõkkepuu alt võib voorida päevas sadu autosid ja paljud tõkkepuud võimaldavad automaatsulgumist, ei tasu turvaseadmete pealt kokku hoida. Levinuimad turvaseadmed on turvakiir ja pneumoandur. Neist viimane rakendub juhul, kui poomile jääb ette mingi mehaaniline takistus, turvakiir aga siis kui katkeb otsene nähtavus andurite vahel. Pneumoanduri puuduseks on rakendumiseks vajalik mehaaniline kontakt, mis liikuva auto puhul tähendab vähemalt värvikriime; turvakiire katkemist võib aga põhjustada ka tihe lumesadu või anduri ette tuisanud hang, mis tähendab, et poom ei sulgugi enne lumesaju hõrenemist või lume koristamist.
  • Eelnimetatud puudustest on vaba metallidetektor, mis tunneb ära poomi alla jäänud auto ning ei lase tõkkepuul sulguda. Puuduseks on kõrgem hind ja töömahukas paigaldus (vajab teekattesse paigaldatud induktsioonsilmust).
  • Poomi kuju ja materjal. Kasutatakse ristkülikukujulise ja ümara ristlõikega alumiiniumpoome. Viimaseid eelkõige tuulistes piirkondades, kuna ümara poomi tuuletakistus on oluliselt väiksem. Mõned tootjad kasutavad ka puitpoome. Puit deformeerub niiskes mereäärses kliimas, mistõttu ei saa nende kasutamist soovitada.
  • Poomi avamisaeg. Tavaliselt 2-9 s. Reeglina, mida pikem poom, seda pikem avamisaeg. Seetõttu, kui on tegemist suure avaga, mida on vaja kiiresti avada, on otstarbekas kasutada kahte vastastikkust lühikese poomiga tõkkepuud. Nimetatud lahendus ei pruugi olla oluliselt kallim pika poomiga tõkkepuust, kuna võrdeliselt poomi pikkusega kasvab ka tõkkepuu hind.
  • Tasakaalustusvedru tüüp. Tasakaalsutusvedruna kasutatakse tõmb- või suruvedrut. Klientidelt saadud tagasiside kohaselt kipuvad tõmbvedrud väsides purunema, mis võib kahjustada ka ajamit. Aldermani poolt müüdavatel tõkkepuudel on kasutuses ainult suruvedrud. Vedrude purunemist on teadaolevatel andmetel esinenud alates 1998.a. üks kord.

Nagu autod, jagunevad ka tõkkepuud hinnaklassidesse. On odavaid, keskmisi ja kalleid. Odavate hinnad algavad 700-800 eurost, kallimate hinnad (nagu näit. Rävala pst. parkimismajal) küünivad 7000-8000 euro piirimaile. Suhteliselt lihtsa, kuid töökindla ja intensiivset kasutamist taluva tõkkepuu saab kätte ca 1000 euroga.

Soovid lisainfot?
+372 672 6845,
+372 672 6867
+372 50 11 733,
info[@]alderman.ee
Garantii ja hooldus