• Oleme staažikaim
    väravate ja piirete valmistaja ning paigaldaja Eestis
    Alderman on valmistanud kokku enam kui 1000 ainulaadset tiib-, jalg- ja liugväravat
    nii eramutele, korterelamutele kui tööstusobjektidele
    Esimene
  • Esmakordselt Eestis -
    pakume 10 aastast garantiid liugväravautomaatikale
    Teine
  • 24/7 klienditugi
    Meie klienditugi aitab teid 7 päeva nädalas
    Kolmas

Liugvärav - mida ostmisel jälgida?

  • Esimene väga oluline nüanss on rullikute vastupidavus - sellest sõltub suuresti liugväravate tervis pikemas perspektiivis ja hooldevajadus. Aldermani poolt pakutavad klassikalised liugväravad on kõigist teistest Eestis pakutavatest selgelt eristuvad ühes väga olulises aspektis: pideva hooldevajaduse puudumine. Äripäevas 16.06.2010. avaldatud artikli andmetel vajavad teiste firmade väravad 2-4 korda aastas hooldust ja reguleerimist. 10 aasta perspektiivis teeb see lisaväljaminekuks, arvestades igakordseks hooldekuluks 30-40EUR, mõtlemapaneva summa: 600...1500 EUR.

Masstoodanguna valmistatavatel väravatel kasutatakse standardseid plastikrullikuid, mis ei sobi kasutamiseks tolmuses keskkonnas. (Eriti linnades) Tolm ja tuulest kantud liiv tungivad alumisse konsooli ning kulutavad plastikrullikud juba 2-3 aastaga mitu millimeetrit madalamaks, värav hakkab tasakaalupunkti ületamisel loperdama ning liikumistrajektoor muutub ebaühtlaseks.

Alderman kasutab jätkuvalt rätsepatööna valmivaid suletud laagritega terasrullikuid, mis valmistatakse igale väravale eraldi ja tagavad pika ning muretu kasutusea - meie praktika kohaselt vajab tavalise eramaja või korterelamu värav ja automaatika üle vaatamist 1 kord 3-5 aasta jooksul ja seda ka niiskes mereäärses kliimas (Aldermani paigaldatud on näiteks Pirital TTP elamurajooni kõik väravad ja automaatika aastatel 2002-2008 kuni piirkonna valmimiseni)

 

  • Teine sama oluline nüanss on raami konstruktsioon ja materjal. Paljud tootjad kasutavad õhukeseseinalist ja küsitava kvaliteediga toru, mis aitab paremini hinnakonkurentsis püsida. Kasutajatele tähendab see 4-5 aasta perspektiivis väravate kulukat remondivajadust (raam deformeerub) või suisa uut väravat...
  • Kvaliteetne materjal. Eriti oluline on raami kui kandekonstruktsiooni materjal. Mitmed firmad kasutavad omahinna alandamiseks odavat külmvaltsmaterjali, mis aja jooksul sisepingete mõjul väändub ning muudab liugvärava kasutuskõlbmatuks.

Täitematerjalidest on odavaim keevisvõrk, pisut kallim puitlipp ja lehtvõrk. Puitlipi hind võib erineda isegi üle 2 korra, sõltuvalt materjalist ja töötluse kvaliteedist. Veelgi kallim on varbtäidis lihtsamate iluelementidega ning kõige kallim täissepis. Keeruka sepise korral võib 4m avaga värava hind tõusta isegi üle 10000 euro, lihtsamate sepisväravate hinnad 4m avale algavad 1500-2000 eurost.

  • Keevisliidetete kõrge kvaliteet. Kvaliteetne keevitus on ühtlane, nagu oleksid detailid omavahel kokku sulanud, ning silmaga kena vaadata. Täiesti siledaks lihvitud keevitusi ei saa usaldada: lihvimine nõrgestab keevisliite tugevust ning võimalikud defektid jäävad avastamata.
  • Tugev värvkate. Korrosioonikindlaimad on tsingitud liugväravad. Väga vastupidav mehaanilistele mõjutustele ja ilmastikule on 2-komponentne plastikvärv. Hammerite värvide kasutamine eeldab aga meie tingimustes kindlasti kruntvärvi kasutamist. Ilmastikukindel lahendus on ka Korrostop kruntvärv + Kirjo katusevärv. Muude värvkatete kasutamist ei saa pidada riskivabaks.

Siinkohal küsimus - kas paarisajaeurone "kokkuhoid" väravate ostmisel tasub end ära?

 

Liugvärava paigaldamise üldiseks eelduseks

  • on vaba külgruumi olemasolu, mis peab olema vähemalt 1,3 korda suurem kui väravaava. Väiksema küljeruumi puhul tasub kaaluda lükandväravat kombinatsioonis tiibväravaga või ainult tiibväravat.

Lükandvärava liikumist võivad segada puud-põõsad; värava avanemistrajektooril ei tohi olla jalgväravat, kuna avatud liugvärav blokeerib jalgvärava kasutamise.
Sooja kliimaga maades kasutakase ka maapinnale paigaldatud relsil liikuvat liugväravat, meie kliimasse selline konstruktsioon aga ei sobi jäätumisprobleemide tõttu. Meile sobib värav, mille rullikud on täielikult peidetud.

Eesti turul pakutakse ka erinevate tootjate alumiiniumist ja terasest lükandväravaid, mille konstruktsioon ja hinnaklass on sarnane, kuid kasutusvõimalused ja vastupidavus erinevad suuresti.

Terasvärava väga oluliseks eeliseks on see, et otsasõitudest tekkinud väiksemaid deformatsioone on võimalik õgvendada ning värav on ka edaspidi kasutuskõlblik. See on väga oluline eelis kohtades, kus liiguvad suured rekkad.

Kokkuhoiukoht: raami täidise võib ka ise paigaldada

Eramutel puhul kasutatakse liugväravate raami täidiseks tavaliselt puitlippi, nelikanttoru, varbmaterjali, sepiskonstruktsioone; tööstusväravatel nelikanttoru, leht- ja keevisvõrku ning profileeritud plekki. Viimast ei soovita me kasutada väga suure väravaavaga väga tuulistes piirkondades (mitmekordsete hoonete vahelised tuulekoridorid, mereäärsed rajoonid; põhjuseks on suurest purjepinnast johtuv võimas tuulekoormus, mis lühendab nii rullikute kui automaatika eluiga.  Tuulest tingitud survejõud ühele rullikule küündib sadade kg-ni.


Raha kokkuhoiu mõttes on võimalik tellida ka ainult värava raam ning katta see ise puitlipi või võrguga.

 

Soovid lisainfot?
+372 672 6845,
+372 672 6867
+372 50 11 733,
info[@]alderman.ee
Garantii ja hooldus