• Oleme staažikaim
    väravate ja piirete valmistaja ning paigaldaja Eestis
    Alderman on valmistanud kokku enam kui 1000 ainulaadset tiib-, jalg- ja liugväravat
    nii eramutele, korterelamutele kui tööstusobjektidele
    Esimene
  • Esmakordselt Eestis -
    pakume 10 aastast garantiid liugväravautomaatikale
    Teine
  • 24/7 klienditugi
    Meie klienditugi aitab teid 7 päeva nädalas
    Kolmas

Liugväravad

<< avalehele << tooted

Eesti turul paigaldatakse põhimõtteliselt kahte erinevat tüüpi liugväravaid:

1. betoonplaadile paigaldatavad, hinnalt soodsad, kuid mitte eriti pikaealised liugväravad. 

betoonlaadile kinnitatud liugväravKõrvaoleval fotol on näha liugvärava vundamendi betoonist alusplaat, sellele ankurdatud rullikud ning betoonipätsike mootori all: sellist lahendust mõningate variatsioonidega paigaldab enamus liugväravate müüjatest. Selle tüübi mõningatest eelistest ja olulistest puudustest saate lugeda lähemalt allpool.

2. Alderman classic tüüpi ehk monoliitsele maasse betoneeritavale tugikonstruktsioonile (h-postamendile) paigaldatavad, kergesti hooldatavad ja eriti pikaealised liugväravad.

Üleminekuvariandina on Alderman kasutanud ka L-postamenti ehk sellist tugikonstruktsiooni, mis ankurdatakse betoonplaadile ja millele omakorda kinnitatakse liugvärava rullikud.

Selline lahendus sobib juhul kui tellijal on vundamendiplaat juba betoneeritud, kuid ta soovib siiski tehniliselt kestvamat ja stabiilsemat lahedust kui otse betoonile kinnitatavad rullikud. 

Kas tehnilised küsimused huvi ei paku ja soovite asuda otse asja kallale?

Küsi hinnapakkumist

Vastame päringule esimesel võimalusel ning leiame teile parima lahenduse.

Kui aga soovite end viia kurssi tehniliste fitnessidega, siis lugege edasi - allpool selgitame põhjalikumalt erinevust paigaldajate jaoks lihtsa ja mugava, betoonplaadile kinnitatavate rullikutega liugvärava, ning monoliitse, maasse betoneeritava postamendiga Alderman Classic tüüpi liugvärava erinevusi.

"Soodsad" liugväravad

Seda tüüpi liugvärava raam sobib kerge täitega väravatele (võrk, kergpaneel, hõre ja kerge torutäidis). Seda tüüpi liugväravaid pakub enamus  ettevõtteist.

Sellist lükandväravat on lihtne paigaldada, värav on kerge ja materjal  õhuke (sageli kasutatakse 3mm seinapaksusega alumist konsooli ning 2mm seinapaksusega raamitorusid) ning liugvärava raami hind kujuneb soodne. Arvestada aga tuleb sellega, et liugvärava kandekonstruktsiooni hoidvad ankrud ei ole betoonis "igaveseks" kinni - ülevalt ankruaukudesse sisse tungiv vesi murendab külmudes betooni ja mõne aasta pärast hakkavad liugvärava rullikute kinnitused järele andma, eriti kui raami täidiseks on kasutatud raskemaid materjale - laudist, varbtäidet või sepist.

Küllap märkasite, et selle liugväravatüübi juures oli sõna "soodne" jutumärkides, ja sellel on konkreetne põhjus: selle väravatüübi ekspluatatsioonikulud on märksa kõrgemad kui esmapilgul "mittesoodsa" Alderman Classicu kasutuskulud. Miinuspoolelt on oluline mainida, et ka  liugvärava raam ise võib välja venida, eriti kui kasutatakse küsitava kvaliteediga alumist konsooli või kaetakse õbluke väravaraam raske laudisega - sellisel juhul on remont keerukas ja kulukas. Vaheda tuleb terve lükandvärava alumine konsool koos rullikutega.

Alderman Classic - eriti tugev ja pikaealine liugvärava konstruktsioon

Seda tüüpi lükandväravaid on Alderman tootnud alates 1998.a.-st ja nad on end õigustanud igas olukorras.

sepistega_liugvärav

Sellist raskete sepiselementidega liugväravat (ava laiusega 5,5m), nagu ülaloleval pildid, saab valmistada ainult väga tugeva ja jäiga raamiga.

Alloleval eskiisil on toodud Aldermani liugvärava raami valmistamisel enamkasutatavate terastorude mõõdud. Sõltuvalt värava ava laiusest, kõrgusest ning täite eripärast lisab meister täiendavaid raamile jäikust lisavaid horisontaal-, vertikaal- või diagonaalelemente või kasutab suurema ristlõikega terastorusid. Näiteks enam kui 4m avaga laudiskattega liugvärava raamile lisatakse vertikaaltorude vahele diagonaalid, mis ei lase liugvärava raamil laudise raskuse all läbi vajuda, enam kui 7m avaga liugvärava alumise konsoolina kasutatakse paksuseinalist topelt-terastoru koos topeltrullikutega ja erilise topelttugeva H-postamendiga, mis tagab värava koormuse ühtlase jagunemise tavalisest 2 korda suurema arvu tugirullikute vahel ning eriti kõrge väändejäikuse jne.

liugvärava konstruktsioon

 

Monoliitselt maase betoneeritav h-postament annab sellisele konstruktsioonile aastakümneteks vajaliku stabiilsuse, 10-15 aastat muretult teenivad tugevad ja hooldevabad premium-terasrullikud valmivad 0,2mm tolerantsiga "rätsepatööna" Aldermani meistrite käe all ning liugvärava alumise konsooli materjalina kasutame  paksuseinalist - 4-5mm seinapaksusega - terastoru, mis kannab isegi rasket sepistäidet terve liugvärava eluea jooksul vähimagi deformatsiooniohuta.

Liugväravat kandvad rullikud kinnituvad postamendile reguleeritavate poltidega, mis võimaldab värava kalde- ja jooksunurka vajadusel lihtsalt reguleerida, samuti on liugvärava postamendi külge keevitatud mootori alusplaat. Liugvärava ajami maapinnast kõrgemale tõstetud kinnitusplaat vähendab sipelgate jt roomavate putukate poolt lähtuvaid ohte juhtelektroonikale, samuti väheneb liugvärava ajami uppumisoht madalamates kohtades suviste hoovihmade ja kevadise suurvee ajal.

Paljud ettevõtted kasutavad liugväravate valmistamisel masstoodanguna valminud odavaid rullikuid ja õhukeseseinalisi konsooltorusid - sellistest detailidest valminud liugvärava ostmisel tasub olla raami koormamisel ettevaatlik ja arvestada kõrgema hooldevajadusega. Vt. ka Äripäeva artiklit 16.06.2010.

Aldermani liugväravad on ainulaadsed ja kvaliteetsed

Iga Aldermani liugvärav on ainulaadne ja valmistatud viisil, mis tagab selle muretu ja pikaajalise kasutamise paljude aastate vältel. h-postamendi, tugeva raami ja kvaliteetsete hooldevabade terasrullikutega liugvärav on lahendus, mis säästab 10-aastases perspektiivis hoolduse ja remondi arvel sadu ja isegi tuhandeid eurosid ostjate raha.

Vt. ka Liugvärava raamide hinnad

Liugväravate pinnakatte osas pakume kolme erinevat varianti: tsink + pulbervärv, tsink+vedelvärv ning korrosioonitõkestav krunt + vedelvärv.  Soovitame aga viimast - kasutame tsingikomponenti sisaldavaid laevavärve, mis on end seni kõige paremini õigustanud. Ülevaade erinevate pinnakatete plussidest-miinustest siin.

Meie praktika kohaselt vajab tavaline eramaja või korterelamu liugvärav ja väravaautomaatika preventiivset kontrolli (ja vajadusel hooldust) kõige sagedamini 1 kord 3-5 aasta jooksul ja seda ka niiskes mereäärses kliimas (Aldermani paigaldatud on näiteks Pirital TTP elamurajooni kõik väravad ja väravaautomaatika aastatel 2002-2008 kuni piirkonna valmimiseni)

sepistega liugvärav

Kena ja kvaliteetne lükandvärav koos piirdega loob elamust väärika esmamulje: soliidseid eramuid kaunistab sageli klassikaline sepisvärav. Eritellimusel valminud liugvärav on küll oluliselt kallim masstoodangust, kuid tõstab eramu väärtust ning mõjub ka aastate pärast originaalsena – hea väravameister paneb töösse ka killukese südamesoojust.

Värava ja automaatika valimisel olulistest nüanssidest  vt. artiklit TMKE nr. 9/2011 siin

Küsi hinnapakkumist

Kui olete mõelnud, milline võiks olla teie tulevane aed või värav, andke oma nägemusest ja soovidest teada. Ei leidnud vajalikku toodet või puudus selle hind? Küsige järele. Vastame päringule esimesel võimalusel ning leiame teile parima lahenduse.

 

Soovid lisainfot?
+372 672 6845,
+372 672 6867
+372 50 11 733,
info[@]alderman.ee
Garantii ja hooldus