fbpx
metallaed sepisaed

Aldermani liugvÀravad kolmes kvaliteediklassis

Allpool selgitame lÀhemalt, millistest komponentidest vÀrav igas hinnakategoorias koosneb ja milliseid tehnilisi lahendusi ning materjale kasutame, et saaksite meie pakkumist vÔrrelda teiste pakkumistega. Hinnapakkumistes toome vÀrava kategooria selguse mÔttes ka eraldi vÀlja.

LiugvĂ€ravate “kaalukategooriad” on jĂ€rgmised:

  1. Alderman Light sobib kuni 4,5m avalaiusega kerge tĂ€itega (kergpaneel, hĂ”re laudis) vĂ€ravale. Garantii 3 aastat kehtib eraklientidele eeldusel, et tellitakse kord aastas profĂŒlaktiline ĂŒlevaatus/hooldus.
  2. Alderman Classic tĂ€idab kuni 8m ava, sobib raske tĂ€itega vĂ€ravale (sh. varbmaterjal, sepis) ning eraklientidele pakume pikka 6 aastast, kommertskasutajatele tavalisest pikemat 3-aastast garantiid. Eelduseks regulaarse ĂŒlevaatuse/hoolduse tellimine vastavalt kasutustihedusele.
  3. Alderman Premium – liugvĂ€ravaid valmistame samuti kuni 8m avale parimatest komponentidest. Kannab rasket tĂ€idet, liigub kergelt ja kestab eriti kaua – ka ilma regulaarse hoolduseta. Regulaarset hooldust tellides pakume aga eraisikutele unikaalset 12-aastast, ettevĂ”tetele ja kommertskasutajatele pikka 6 aastat garantiid.

Kui olete liugvĂ€rava tellimise osas pĂ”himĂ”ttelise otsuse teinud, tasub teha veidi kodutööd ja selgitada vĂ€lja ka erinevate tootjate plussid ja miinused: kuna liugvĂ€rava valmistamine ja paigaldus on töömahukas ettevĂ”tmine, ei tasu esmapilgul “sÀÀstlikke” lahendusi kasutama tormata: vĂ€rav ei ole kingapaar – kui “vĂ€sib”, siis pole selle remont ega vahetamine odav “lĂ”bu”. VĂ€rava vahetus on isegi aja- ja ressursimahukam ettevĂ”tmine kui uue vĂ€rava paigaldus, sest enne uue paigaldust tuleb ju vana demonteerida. Pigem vaadake investeeringule perspektiivitundega – kas tahate et vĂ€rav töötaks 5, 10 vĂ”i 20+ aastat?

Kui soovite kestvat ja pikaealist vĂ€ravat, kuid pole aega viia end kurssi kĂ”igi nĂŒanssidega, teeme teile hea meelega pakkumise, kui tĂ€psustate ava mÔÔdud ja oma soovid disaini, kestvuse ning paigalduse osas. Abiks on fotod kohast kuhu soovite vĂ€ravat paigaldada.

Eelistate aga ise teemaga sĂŒvitsi minna, jagame allpool nĂ”uandeid ja nĂ€punĂ€iteid, mida uurida, kĂŒsida ja tĂ€hele panna selleks et saada enda jaoks parim lahendus.

Millest sÔltub liugvÀrava hind ja eluiga?

Miks on ĂŒhed liugvĂ€ravad vastupidavamad kui teised ja kas on mĂ”tet maksta rohkem?

LĂŒhidalt vastates – jah, on. Investeerides vaid 20-30% rohkem, vĂ”ite saada 200-300% pikema elueaga vĂ€rava. LiugvĂ€rava hind koosneb komponentidest, ja nagu mistahes muu toote puhul, mÀÀrab toote eluea, kasutusmugavuse ja -kulukuse komponentide ning koostetöö kvaliteet. Esmapilgul uuena vĂ€liselt vĂ€ga sarnased liugvĂ€ravad vĂ”ivad olla diametraalselt erinevate kasutusomadustega, millest mĂ”ned vĂ”ivad valmistada rÔÔmu paljude aastate kestel, teised aga teha meele mĂ”ruks juba kasutusaja alguses. Alderman pakub ainsana Eestis 12-aastase garantiiga liugvĂ€ravaid ning automaatikat.

Kuidas valida sobivaim liugvĂ€rav, mis kestaks kaua ja poleks ĂŒlemÀÀra kulukas osta ega pidada?

Allpool kergitame loori vĂ€ravate valmistamise köögipoolelt. Loodame, et suunistest on abi kui asute erinevaid, esmapilgul sarnaseid ja rahaliselt “soodsaid” liugvĂ€ravaid omavahel vĂ”rdlema. Ei tasu loota, et vĂ€ga hea vĂ€rava saab vĂ€ga soodsalt – ka liugvĂ€ravate valdkonnas kehtib tĂ”de, et tasuta lĂ”unaid pole olemas.

VÀÀrib eraldi Ă€ramĂ€rkimist, et isegi samadest komponentidest valmistatud liugvĂ€ravad vĂ”ivad olla tĂ€iesti erinevad: siin mĂ€ngib rolli vĂ€ravameistri pikaajaline töökogemus ja tĂ€psus ning vĂ€rava pinnakate: kuumast tsingivannist lĂ€bi kĂ€inud liugvĂ€rava raam vĂ”ib deformeeruda ning kĂ”verduda (see on ĂŒks pĂ”hjusi, miks Alderman soovitab ja kasutab kĂ”rge korrosioonikindlusega laevavĂ€rve) ja tsingivannis hĂ”ljuv rĂ€bu sadestuda konsooli siseseintele, mis muudab vĂ€rava liikumise ebaĂŒhtlaseks ning kahandab rullikute ressurssi.

Suure pildi loomiseks tutvuge allpool liugvÀravate ja liugvÀrava rullikute klassifikatsiooniga.

LiugvÀravate klassifikatsioon: millised lahendused mÔjutavad liugvÀrava kestvust?

AlljÀrgnevalt on toodud liugvÀravate klassifikatsioon kÔige odavamast kÔige kestvama lahenduseni ja avame ka rullikute hingeelu: otstarbekas on valida mÔlemad sarnase kestvusega.

KÔigepealt vÀravate raamidest.

NB! Rohelise vÀrviga on markeeritud tÀiendavad komponendid, vÔrreldes eelneva tasemega.

0. ehk baastase – kĂ”ige odavam lahendus: betoonile ankurdatav tugipost ja plast- vĂ”i kitsad terasrullikud (vt. rullikute kategooriaid allpool). VĂ€rava tugipostide ja rullikute ankurdamisega kaasneb oht, et ankru avadesse satub vihmavesi, mis pressib kĂŒlmudes avasid suuremaks ning murendab betooni. Selle tulemusel annavad kinnitused jĂ€rele. SeetĂ”ttu on lahendus pigem ajutise kui pĂŒsiva iseloomuga. Sobib kasutamiseks kui lĂŒhiajaline lahendus vĂ€ikestele ja kergetele vĂ€hese purjepinnaga vĂ€ravatele:

Liugvaravate klassifikatsioon

1. kategooria – betoonile ankurdatav tugipost koos mootori alusega ja plast- vĂ”i kitsad terasrullikud. Nagu ka eelmine, on tegemist pigem ajutise kui pĂŒsiva lahendusega: vĂ€ga ökonoomne lahendus vĂ€ikestele ja kergetele vĂ€ikse purjepinnaga vĂ€ravatele lĂŒhiajaliseks kasutamiseks:

liugvÀrava 1. tase

2. kategooria – betoonile ankurdatav L-postament koos mootori alusega ja terasrullikud. Lisatugevdus liugvĂ€rava raamis. L-postamendile on vajadusel vĂ”imalik lisada tĂ€iendavaid kinnituspunkte vĂ”i keevitada see betoonplaati valatud arvatuuri kĂŒlge. Ökonoomne lahendus suhteliselt kergetele ja vĂ€ikse purjepinnaga vĂ€ravatele keskpikas perspektiivis.:

Liugvaravate klassifikatsioon

3. kategooria – betoonile ankurdatav U postament koos mootori alusega ja liugvĂ€rava ristkĂŒlikraam terasrullikutega. Hea lahendus laia avaga mÔÔduka kaalu ja vĂ€hese purjepinnaga vĂ€ravatele keskpikas perspektiivis olukorras, kus betoneeritavat postamenti (vt. jĂ€rgmist kategooriat) ei ole vĂ”imalik kasutada:

Liugvaravate klassifikatsioon

Alderman Light-liugvÀravatel kasutame reeglina 1., 2. ja 3. kategooria lahendusi, kui tellijal on vundamendiplaat juba betoneeritud ning 4. kategooria monoliitset postamenti ei saa enam betoneerida.

4. kategooria – monoliitselt betoneeritav h-postament  koos mootori aluse ja terasrullikutega. Parim lahendus vĂ€ikestele ja rasketele vĂ€ravatele pikas perspektiivis. See on Alderman Classic tugev ja eriti kestev lahendus, mis tagab vĂ€ravate vĂ€ga pika eluea ning stabiilsuse. VĂ€ikese vĂ€ravaava puhul piisab postamendi jalgade eraldi betoneerimisest:

Liugvaravate klassifikatsioon

5. kategooria – betooni valatav H-postament koos mootori alusega ja liugvĂ€rava ristkĂŒlikraam terasrullikutega. Parim lahendus rasketele ja suure tuuletakistusega vĂ€ravatele pikas perspektiivis: lisapost koos tĂ€iendava tagumise tugirulliga hajutab vĂ€rava raamile mĂ”juvat tuulekoormust ning vĂ€hendab vÀÀndemomenti. Soovitame juhul kui vĂ€rava kĂŒlgpind on enam kui 8m2:

Liugvaravate klassifikatsioon

6. kategooria – monoliitselt betoneeritav H-postament koos mootori alusega, liugvĂ€rava ristkĂŒlikraami ja topelt- vĂ”i suure rullide arvuga kĂ”rgema kategooria terasrullikutega. Parim lahendus eriti suure vĂ€ravaavaga rasketele ja suure tuuletakistusega vĂ€ravatele pikas perspektiivis, mis hajutab koormused vĂ€rava raami lĂ”ikudele laiali. Soovitame alates 7m vĂ€ravaavast ja purjepinnast alates 10m2:

Liugvaravate klassifikatsioon

Alderman Classic ja Alderman Premium liugvÀravatel kasutame 4., 5. ja 6. kategooria lahendusi

LiugvÀrava rullikute klassifikatsioon: millised rullikud milleks sobivad?

Erinevate liugvĂ€rava rullikute valik on samuti vĂ€ga lai. Selguse loomiseks ja aitamaks valikuvĂ”imalustes paremini orienteeruda, anname alljĂ€rgnevalt ĂŒlevaate erinevatest lahendustest. LĂŒhidalt: kui soovite ajale vastupidavat lahendust, siis tuleb liugvĂ€rava rullikud dimensioneerida vastavalt vĂ€rava mÔÔtudele, massile, tuuletakistusele ja kasutusintensiivsusele.

liugvarava rullikud

Plastrullikud

  1. tase – plastrullikud ilma laagriteta – kĂ”ige lihtsam ja odavam lahendus. Kuna plast on metalliga vĂ”rreldes pehme ja kiirestikuluv materjal, siis ei kannata sellised rullikud suuri koormusi ning nende eluiga on terasrullikutega vĂ”rreldes lĂŒhike.
  2. kategooria – rullikute vĂ€line tööpind on plastist, keskel kuul- vĂ”i rull-laager. Mehaaniline koormustaluvus ei ole mĂ€rkimisvÀÀrselt kĂ”rgem kui eelneval variandil, kuid eluiga on pikem.
liugvarava plastrullikud

Need variandid sobivad eriti kergetele ja vĂ€hese kasutusintensiivsusega vĂ€ravatele. Tavaliselt on ĂŒhel rullikublokil 4 paari pĂŒstrullikuid, vĂ€ravat suunavad horisontaalrullikud puuduvad. See on oluliseks puuduseks, sest kiirendab omakorda rullikute kĂŒlgede kulumist. Ülaloleval fotol on 2 paari kandva ja ĂŒhe suunava horisontaalrulliga rullik, mis erineb traditsioonilisest terasrullikust vaid rullide materjali ja soodsama hinna poolest.

Terasrullikud

Terasrullikud jagunevad vastavalt suurusele, kulumiskindlusele ja kandevÔimele kaheksaks kategooriaks.

2. kategooria (kasutame Alderman Light – klassi vĂ€ravatel)- 60mm diameetriga terasrullikud 70mm vĂ€lismÔÔduga konsoolile. Rullikud paigaldatakse rullikublokile 2 vĂ”i 4 paarina. Esimesel juhul kasutatakse reeglina ka viiendat, vĂ€ravat suunavat horisontaalrullikut, teisel juhul horisontaalrullikut ei kasutata. VĂ€ikeste ja kergete kuni 4m avaga vĂ€ravate puhul soovitame kasutada 1. varianti, kuna suunav horisontaalrullik vĂ€hendab kandvate rullikute hÔÔrdumist vĂ€rava konsoolis, pikendades sellega vĂ€rava kasutusiga, suuremate vĂ€ravate puhul soovitame kasutada vĂ€hemalt 3. kategooria rullikuid. Alloleval fotol nr. 2 tĂ€histab 2. kategooria rullikuid, 3. ja 4. vastavalt 3. ja 4. kategooria rullikuid.

liugvarava terasrullikud
liugvarava konsool rullikutega

Ülaloleval fotol nĂ€ete vĂ”rdluseks 70mm ja 80mm liugvĂ€rava konsooli koos rullikutega.

3. kategoorias on kitsad terasrullikud 80mm vÀlismÔÔduga konsoolile. Paigaldatakse rullikublokile reeglina 2 paarina ja lisaks keskele suunav horisontaalne rullik. Sobib kergetele vÀravatele.

4. kategooriasse kuuluvad kesklaiad terasrullikud 80mm konsoolile. Sobivad keskmise kaaluga vÀravatele ava laiusega alla 6m.

5. kategooriast leiate laiad terasrullikud 80mm konsoolile rullikubloki reguleeritava pikikaldega. Sobivad kuni 6m raskele vÔi kuni 7m kergema konstruktsiooniga vÀravale. Vt. alloleval fotol keskmist rullikut.

liugvarava rullikud

Kaldenurka muutev reguleerpolt vÔimaldab rullikute lÔtku mugavalt reguleerida ning panna liugvÀravad vÀga sujuvalt liikuma.

Paigaldades 5. kategooria rullikublokke topelt, saab neid kasutada ka suure tuulekoormusega ning 8,5m avaga liugvÀravate ehitamisel. Samuti suure kasutusintensiivsusega tööstusvÀravatel.

5. kategooria rullikuid kasutame tavaliselt Alderman Classic – lahendustes.

6-9. kategooria – kasvavate diameetritega rullikutega ja/vĂ”i suure rullide arvuga tööstusvĂ€ravate lahendused.

liugvarava rullikud

Ülaoleval fotol eristab 6., 7. ja 8. kategooria rullikuid suurem pĂŒstrullide (kandvate rullide) arv: rullikute kandevĂ”imed on vastavalt 800, 1000 ja 1200kg.

10. kategooria – osaliselt kĂ€sitööna valmivad rullikud ja/vĂ”i rullikublokid, mis on valmistatud rĂ€tsepatööna konkreetsele vĂ€ravale. See on Alderman Premium – tase, millele saame anda tööstuslikus kasutamises 6-aastase ja erakasutuses 12-aastase garantii.

Soodsa hinnaga liugvÀravad. Tore, aga.. Mille arvelt pakutakse soodsamat hinda?

Levinumad meetodid on jÀrgnevad:

1. tugirullikud kinnitatakse otse betoonplaadile ilma postamendita – postamenti (liugvĂ€rava tugikonstruktsiooni, mis tagab vĂ€rava stabiilsuse ja hoolduse lihtsuse) ei valmistata (vt. liugvĂ€ravate 0-tase)

2. terasrullikute asemel kasutatakse plastrullikuid vÔi madalama kategooria terasrullikuid. Kitsad terasrullikud ja 0. vÔi 1. taseme plastrullikud kuluvad ja vÀravate liikumises tekib loks, mis hakkab kiiresti kasvama

3. LiugvÀrava raam valmistatakse Ôhematest materjalidest (vÀlisel vaatlusel ei ole raami materjali paksus silma jÀrgi tuvastatav). VÀheneb raami tugevus ja vÀÀndejÀikus, tekib iseeneseslik deformatsioonioht.

4. raami sisse ei paigaldata tugevdusdiagonaale. LiugvÀravale raskema tÀitematerjali paigaldamisel tekib deformatsioonioht.

5. paigaldatakse aladimensioneeritud automaatika. Automaatika vÔiks olla 2-kordse vÔimsusvaruga, arvestades talvist lumetakistust ning tuulekoormust tuulistes piirkondades.

6. vĂ€ravale paigaldatakse terashammaslati asemel plasthammaslatt. Teras on UV-, kulumis- ja kĂŒlmakindel, plast kardab kĂ”ike eelnevat.

7. kasutatakse soodsa hinnaga, kuid kĂ”rge hooldevajadusega komponente, ilma mille hooldamiseta garantii katkeb. Tekib “tindiprinteri” efekt – osta on soodne, aga kasutamine vĂ€ga kulukas ning ebamugavusi pĂ”hjustav.

Iga rida 1-6 kahandab vĂ€rava kasutusiga ja kergendab pikemas perspektiivis ostja rahakotti: algselt “kokku hoitud” summad kuluvad vĂ€rava remondile ja hooldusele, kusjuures pikas perspektiivis on kulud oluliselt suuremad kui esialgne “sÀÀst”.

Aldermani liugvÀravad on unikaalsed ja valmivad hoolsate meistrite kÀe all rÀtsepatööna:

  1. teadaolevalt pakume ainsana Eestis, Baltimaades ja Skandinaavias 12-aastast garantiid
  2. parimad materjalid ning minimaalsed hooldekulud: kasutame maase betoneeritavaid h- ja H-postamenti (topelttoega H-tugikonstruktsioone kasutame suure purjepinnaga vĂ”i ĂŒle 6m avaga liugvĂ€ravate puhul), mis tagab kogu vĂ€rava stabiilsuse ja minimaalsed hooldekulud aastakĂŒmneteks.
  3. loome eriti eksklusiivseid lahendusi.

Erilahendused ja erilised lahendused: mida teha kui ruumi on vÀhe?

Oskame ja tahame pakkuda erilahendusi. Üks erilisemaid sobib kitsa sissesĂ”iduava korral, kus eraldi jalgvĂ€ravaks ruumi pole, kuid jalgvĂ€rav on iseenesest vajalik. Sellisel juhul saab jalgvĂ€rava integreerida liugvĂ€rava otsa nĂ”nda et kinnises asendis on jalgvĂ€rav kasutatav tavalise jalgvĂ€ravana, kuid liugvĂ€rava avanedes sĂ”idab eest Ă€ra ka jalgvĂ€rav. Vaata videot siin. Sama vĂ€rav jalgvĂ€ravana siin.

VĂ€ravat on vĂ”imalik panna liikuma ka vĂ€ljaspool aeda. NĂ€iteks alloleval fotol oleva vĂ€rava sabaosa kattis tellija samasuguse laudisega nagu kĂ”rvaolev aed ning terve fassaad liigub nĂŒĂŒd ĂŒhtse tervikuna vasakule poole kĂ”rvale. (VĂ€ravat ei oleks saanud ruumipuudusel aia taha paigaldada). LiugvĂ€rav muutus seega osaks maja fassaadipoolsest piirdest ning vĂ€liselt ei saa aeda ja liugvĂ€ravat ĂŒksteisest eristada.

Aldermani liugvÀravad, milles seisneb nende erilisus?

Eesti turul paigaldatakse enamasti 0. ja 1. kategooria lihtsaid liugvĂ€ravaid: betoonplaadile paigaldatavad ja mitte eriti pikaealised liugvĂ€ravad on hinnalt soodsad. KĂ”rvaoleval fotol on nĂ€ha liugvĂ€rava vundamendi betoonist alusplaat, sellele ankurdatud rullikud ning betoonipĂ€tsike mootori all: sellist lahendust mĂ”ningate variatsioonidega paigaldab enamus liugvĂ€ravate mĂŒĂŒjatest.

Seda tĂŒĂŒpi liugvĂ€rava raam sobib kerge tĂ€itega vĂ€ravatele (vĂ”rk, kergpaneel, hĂ”re ja kerge torutĂ€idis).

Sellist lĂŒkandvĂ€ravat on lihtne paigaldada, vĂ€rav on kerge ja materjal  Ă”huke (sageli kasutatakse 3mm seinapaksusega alumist konsooli ning 2mm seinapaksusega raamitorusid) ning liugvĂ€rava raami hind kujuneb “soodsaks”. Arvestada aga tuleb sellega, et liugvĂ€rava kandekonstruktsiooni hoidvad ankrud ei ole betoonis “igaveseks” kinni – ĂŒlevalt ankruaukudesse sisse tungiv vesi murendab kĂŒlmudes betooni ja mĂ”ne aasta pĂ€rast hakkavad liugvĂ€rava rullikute kinnitused jĂ€rele andma, eriti kui raami tĂ€idiseks on kasutatud raskemaid materjale – laudist, varbtĂ€idet vĂ”i sepist.

KĂŒllap mĂ€rkasite, et selle liugvĂ€ravatĂŒĂŒbi juures oli sĂ”na “soodne” jutumĂ€rkides, ja sellel on konkreetne pĂ”hjus: sellise vĂ€ravatĂŒĂŒbi ekspluatatsioonikulud on mĂ€rksa kĂ”rgemad kui esmapilgul “mittesoodsa” Alderman Classicu kasutuskulud. Miinuspoolelt on oluline mainida, et ka  liugvĂ€rava raam ise vĂ”ib vĂ€lja venida, eriti kui kasutatakse pehmest materjalist alumist konsooli vĂ”i kaetakse Ă”bluke vĂ€ravaraam raske laudisega – sellisel juhul vĂ”ib alumine konsool laiali vajuda ning on remont keerukas ja kulukas. (Vaheda tuleb terve lĂŒkandvĂ€rava alumine konsool koos rullikutega.)

liugvarav

Alderman Classic – tĂŒĂŒpi ehk monoliitselt maasse betoneeritavale tugikonstruktsioonile (h-postamendile) paigaldatavad tugeva konstruktsiooniga liugvĂ€ravad on kergesti hooldatavad ja vĂ€ga pikaealised.

Üleminekuvariandina – juhul kui tellijal on betoonplaat juba olemas – on Alderman kasutanud ka L-postamenti ehk sellist tugikonstruktsiooni, mis ankurdatakse betoonplaadile ja millele omakorda kinnitatakse liugvĂ€rava rullikud. 

Selline lahendus sobib juhul kui tellijal on vundamendiplaat juba betoneeritud, kuid ta soovib siiski tehniliselt kestvamat ja stabiilsemat lahedust kui otse betoonile kinnitatavad rullikud. 

Miks eelistada Alderman Classic liugvÀravat?

LĂŒhike vastus: see on eriti tugev ja pikaealine liugvĂ€rava konstruktsioon. Seda tĂŒĂŒpi lĂŒkandvĂ€ravaid on Alderman tootnud alates 1998.a.-st ja nad on end Ă”igustanud igas olukorras.

liugvÀravad

NĂ€iteks sellist raskete sepiselementidega liugvĂ€ravat (ava laiusega 5,5m), nagu ĂŒlaloleval pildid, saab valmistada ainult vĂ€ga tugeva ja jĂ€iga raamiga.

Alloleval eskiisil on toodud Aldermani liugvĂ€rava raami valmistamisel enamkasutatavate terastorude minimaalsed mÔÔdud. SĂ”ltuvalt vĂ€rava ava laiusest, kĂ”rgusest ning tĂ€ite eripĂ€rast lisab meister tĂ€iendavaid raamile jĂ€ikust lisavaid horisontaal-, vertikaal- vĂ”i diagonaalelemente vĂ”i kasutab suurema ristlĂ”ikega terastorusid. NĂ€iteks enam kui 4m avaga laudiskattega liugvĂ€rava raamile lisatakse vertikaaltorude vahele diagonaalid, mis ei lase liugvĂ€rava raamil laudise raskuse all lĂ€bi vajuda, enam kui 7m avaga liugvĂ€rava alumise konsoolina kasutatakse paksuseinalist topelt-terastoru koos topeltrullikutega ja erilise topelttugeva H-postamendiga, mis tagab vĂ€rava koormuse ĂŒhtlase jagunemise tavalisest 2 korda suurema arvu tugirullikute vahel ning eriti kĂ”rge vÀÀndejĂ€ikuse jne.

liugvarava postamendi konstruktsioon

Monoliitselt maase betoneeritav h-postament annab sellisele konstruktsioonile aastakĂŒmneteks vajaliku stabiilsuse, 10-15 aastat muretult teenivad tugevad ja hooldevabad premium-terasrullikud valmivad 0,2mm tolerantsiga “rĂ€tsepatööna” Aldermani meistrite kĂ€e all ning liugvĂ€rava alumise konsooli materjalina kasutame  paksuseinalist – 5mm seinapaksusega â€“ terastoru, mis kannab isegi rasket sepistĂ€idet terve liugvĂ€rava eluea jooksul vĂ€himagi deformatsiooniohuta.

LiugvĂ€ravat kandvad rullikud kinnituvad postamendile reguleeritavate poltidega, mis vĂ”imaldab vĂ€rava kalde- ja jooksunurka vajadusel lihtsalt reguleerida, samuti on liugvĂ€rava postamendi kĂŒlge kinnitatud mootori alusplaat. LiugvĂ€rava ajami maapinnast kĂ”rgemale tĂ”stetud kinnitusplaat vĂ€hendab sipelgate jt roomavate putukate rĂŒnnaku ohtu juhtelektroonikale, samuti vĂ€heneb liugvĂ€rava ajami uppumisoht madalamates kohtades suviste hoovihmade ja kevadise suurvee ajal.

Paljud ettevĂ”tted kasutavad liugvĂ€ravate valmistamisel masstoodanguna valminud odavaid rullikuid ja Ă”hukeseseinalisi konsooltorusid – sellistest detailidest valminud liugvĂ€rava ostmisel tasub olla raami koormamisel ettevaatlik ja arvestada kĂ”rgema hooldevajadusega. Vt. ka ÄripĂ€eva artiklit 16.06.2010.

Kas Aldermani liugvÀrav tegelikult ka sÀÀstab kulusid?

Iga Aldermani liugvĂ€rav on ainulaadne ja valmistatud viisil, mis tagab selle muretu ja pikaajalise kasutamise paljude aastate vĂ€ltel. h-postamendi, tugeva raami ja kvaliteetsete hooldevabade terasrullikutega liugvĂ€rav on lahendus, mis sÀÀstab 10-aastases perspektiivis hoolduse ja remondi arvel sadu ja isegi tuhandeid eurosid teie raha.

LiugvĂ€ravate pinnakatte osas pakume kolme erinevat varianti: tsink + pulbervĂ€rv (mida me tegelikult ei soovita, lugege siit, miks), tsink+vedelvĂ€rv ning korrosioonitĂ”kestav krunt + vedelvĂ€rv.  Soovitame viimast – kasutame tsingikomponenti sisaldavaid laevavĂ€rve, mis on end seni kĂ”ige paremini Ă”igustanud. Ülevaade erinevate pinnakatete plussidest-miinustest siin.

Meie praktika kohaselt vajab Aldermanis valmistatud eramaja vÔi korterelamu liugvÀrav ja vÀravaautomaatika reaalselt hooldust 1 kord 3-5 aasta jooksul ja seda ka niiskes mereÀÀrses kliimas (Aldermani paigaldatud on nÀiteks Pirital TTP elamurajooni kÔik liugvÀravad ja vÀravaautomaatika aastatel 2002-2008 kuni piirkonna valmimiseni)

liugvĂ€rav JĂ€rvekĂŒlas

Kena ja kvaliteetne lĂŒkandvĂ€rav koos piirdega loob elamust vÀÀrika esmamulje: soliidseid eramuid kaunistab sageli klassikaline sepisvĂ€rav. Eritellimusel valminud liugvĂ€rav on kĂŒll oluliselt kallim masstoodangust, kuid tĂ”stab eramu vÀÀrtust ning mĂ”jub ka aastate pĂ€rast originaalsena – hea vĂ€ravameister paneb töösse ka killukese sĂŒdamesoojust.

VĂ€rava ja automaatika valimisel olulistest nĂŒanssidest  vt. artiklit TMKE nr. 9/2011 siin.

Kui palju ruumi liugvÀrav vajab?

LiugvĂ€rava raami kogupikkus on 1,3 korda suurem kui ava laius. VĂ€rava paigalduseks ja hoolduseks on vajalik vĂ€hemalt 0,8m laiune teeninduskoridor kogu vĂ€rava avamissuuna ulatuses: kui nĂ€iteks juhtub tulema lumerohke talv, siis saate lumehanged vĂ€rava teelt likvideerida, sĂŒgisel lehti riisuda jne. Ehk teisiĂ”nu, liugvĂ€rava vahetusse lĂ€hedusse ei tasu istutada elupuuhekki ja puid-pÔÔsaid, mis suuremaks kasvades hakkavad vĂ€rava liikumist vĂ”i teenindamist takistama. On aga puud-pÔÔsad juba kasvavad ja neid ĂŒmber istutada ei saa, kaaluge teisi lahendusi. Kui klassikalisele tiibvĂ€ravale pole piisavalt ruumi, vĂ”ib olukorra lahendada keskelt kokku murtav voldikvĂ€rav vĂ”i erilaiuseliste tiibadega tiibvĂ€rav. Sellisel juhul on nĂ€iteks vĂ”imalik loobuda jalgvĂ€ravast, tehes ĂŒhe vĂ€ravatiiva laiema ja teise kitsama. Samuti on kitsastes oludes vĂ”imalik integreerida jalgvĂ€rav liugvĂ€rava otsa vĂ”i liugvĂ€rava sisse.

liugvarav-elupuuhekis

Rammusas pinnases vĂ”tavad vĂ€iksed elupuuhakatised kasvuhoo kiiresti sisse ning okupeerivad ka ĂŒmberkaudse ruumi. Kui soovite tĂ€nava vĂ”i hoovi poole elupuid istutada, uurige enne puukoolist, kui suureks taimed kasvavad ning arvestage vĂ€rava teeninduskoridori planeerimisel kasvuruumiga.

Millal on liugvÀrava kasutamine otstarbekas?

LĂŒhidalt vastates – siis kui hoovis on kitsas ning tiibvĂ€ravate avamiseks vĂ€he ruumi. LiugvĂ€rava eeliseks on vĂ€hene ruumivajadus ja stabiilsus tugevate tuultega piirkonnas. Veel ĂŒks eelis ilmneb lumerohkel talvel – lĂŒkandvĂ€rav liigub lĂ€bi pehme lume, ilma et peaks kohe hommikul tööle kiirustades lumelabidaga kohustusliku hommikuvĂ”imlemist tegema. Medali teisel poolel on keerukam ehitus ja kĂ”rgemad paigalduskulud. Disaini seisukohalt on tiibvĂ€raval liugvĂ€ravaga vĂ”rdsed shansid – mĂ”lemaid saab kujundada vĂ€ga eksklusiivseks ja omanĂ€oliseks, kuid liugvĂ€raval on siiski ĂŒks vĂ€ike puudus: selle alumine konsool on jĂ€medast terastorust, millega peab vĂ€rava disainimisel arvestama.

Seotud tooted: liugvĂ€rav mĂŒĂŒk koos paigaldusega, liugvĂ€rava rullikud, liugvĂ€rava raam, liugvĂ€rav koos jalgvĂ€ravaga, liugvĂ€rava hooldus

KĂŒsi hinnapakkumist

Ei leidnud vajalikku toodet vĂ”i puudus selle hind? KĂŒsige jĂ€rele. Vastame pĂ€ringule esimesel vĂ”imalusel ning leiame teile parima lahenduse.

KĂŒsi pakkumist

Alderman soovitab

×